1. KOLO REGIONÁNÍ PŘEBOR - D - 20.10.2013 ŠK PRAVONÍN x TJ KAVALIER SÁZAVA A

22.10.2013 21:56

Výsledky: https://db.chess.cz/soutez.php?sid=1324

Fotečky: https://sachypravonin.rajce.idnes.cz/1.kolo_Regionalniho_preboru_D_20.10.2013_Pravonin_x_Sazava/

ŠK Pravonín A   TJ Kavalier Sázava A
Filip Vojtěch (V) 1914 ½ - ½ 2014 Kotzot Jiří (ZK)
Houdek Daniel 1868 0 - 1 1887 Daneš Filip
Pitra Karel 1635 1 - 0 1751 Závůrková Monika
Pazdera Jaroslav 1684 0 - 1 1677 Brhlík Antonín (K)
Filip Lukáš (ZK) 1603 0 - 1 1635 Závůrka Vladimír
Krejčiříková Martina 1620 1 - 0 1250 Caithaml Jiří
Mejzlík Jiří 1606 1 - 0 1480 Houda Stanislav
Vlková Anežka 1508 ½ - ½ 1328 Plechata Pavel
  4 : 4

 

 JAK JSME REMIZOVALI SE SÁZAVOU?

/Chybí ještě komentáře Jirky Mejzlíka, jakmile se ozve, tak to doplním/

           Na první kolo RP D jsme v neděli 20.10.2013 v Pravoníně přivítali kolegy ze Sázavy. Atmosféra byla příjemná, výkony vyrovnané, podle ela jsme byli mírnými favory. Konečný výsledek 4 : 4. Podle mého zasloužená remízka pro obě družstva.

          Dnešní článeček jsem pojala trochu jinak, než obvykle. Požádala jsme všechny hráče, aby své výkony okomentovali sami. Dále jsem si s dovolením "půjčila" komentář pana Jiřího Kotzota ze Sázavy a připojila je k mému článku.

          Jako první dohrál Jarda Pazdera, prohra ho velice mrzela, ale vždycky se nedaří a jak to viděl on sám?

          Po zahájení své partie, bych řekl, že jsem udělal chybu, když jsem vynechal svou tradiční variantu za černý Df6 . Poněvadž jsem to zahrál špatně, tak hra byla na jednu branku a to na mou. Po určité době, když se mi podařilo rozehrát aspoň trochu figurky, udělal jsem ještě několik chyb. Ale rozsudek jsem si podepsal podle mého Vb8. Stručně řečeno hrozná partie.

A co na tuto partii komentář našich soupeřů:  Jako první vyhrál Tonda na 4. šachovnici, když jeho soupeř zahrál variantu, jejíž vyvrácení předvedl už kdysi dávno Morphy.

          Na šesté šachovnici vyrovnala skóre Martina Krejčiříková, která přehrála Jiřího Caithamla, jež se k šachu vrací po 20ti letech. Martina hodnotí dnešní zápas takto:

Paní Filipová,
moc Vám děkuji za pozvání k dnešnímu zápasu se Sázavou, moc se mi v Pravoníně líbilo. Příjemné prostředí, přátelská atmosféra, výborné pohoštění a vaše přítomnost a podpora v zápase......to se jen tak nikde nevidí. Zase bude na co vzpomínat. Jsem ráda, že jsem udělala bodík, i když před zápasem jsem si moc nevěřila, ale "tahat figurkama" - to se asi nezapomíná. Taky si myslím, že remíza je pro obě družstva spravedlivá.
A zhodnocení mojí partie? Přehrávala jsem si ji s Kubíkem a ten mi řekl: "No mami, jak jsi to hrála! To je hrozný! Ukážu Ti mojí variantu, jak se to hraje! Takový nelogický tahy! Ještě že soupeř hrál taky divný tahy, já bych ho dávno rozmetl....." To jsem ale čekala, tu výhru jsem si snad ani nezasloužila, soupeř udělal v závěru hrubou chybu a toho jsem jen využila, nic víc......Musím se příště polepšit.
 PS:
Kubík je syn Martiny a Tomáše Vojty, mimochodem moc dobrý dětský šachista (mrkněte se na jeho výsledky).

A soupeři: Pak se však začaly dít divné věci. Na 6. šachovnici prohrál Jiří, který pokazil zcela vyrovnanou čtyřvěžovou koncovku.

            Na sedmé šachovnici "řádil" Jirka Mejzlík a i on uhrál bod nad Stanislavem Houdou.   

             Soupeř sehrál již zahájení s mnoha ztrátami tempa ( e6 a vzápětí e5, h6, a6,...), takže brzy mé figurky ovládly dění na šachovnici a byla jen otázka času, kdy vedle prostorové převahy získám i nějaký materiál Nejprve to byl koník, pak pěšec a ke konci partie ještě věž. Soupeř se pořád snažil něco vymyslet a bojoval doslova do posledního pěšce. Čekal jsem, že to budeme tahat až do matu, nicméně po odehrání 40 tahů a odevzdání poslední figury (věže) své trápení ukončil. Zvyšoval jsem na 3,.5-1,5 a a šel se podívat, kde ukořistíme zbývající bod potřebný k zápasové výhře. Nejvíc slibovala Vojtova partie, byla tam jiskřička naděje na zisk celého bodu. Dan už byl fakticky prohraný a Lukáš se snažil vymotat z nepříjemné pozice. Bohužel tam nakonec víc bodů než půlka u Vojty nebyla, takže si na první zápasovou výhru budeme muset nejméně 3 týdny počkat.

Sázavští píší:  Po něm prohrál i Standa na 7. šachovnici, když zjistil, že někde v průběhu hry přišel o figuru.

           Třetí bodík vyhrál pro ŠK Pravonín Karel Pitra (nová kvalitní posila našeho oddílu), který hrál s Monikou Závůrkovou a vskutku ji nešetřil!

           Vlastně nevím, co bych k té partii řekl. Byla to má první partie v týmové soutěži od doby, co jsem (velmi špatně) hrál za Zruč, takže jsem byl dost nervózní. Snažil jsem se hrát opatrně, mám pocit, že o opatrnou hru se snažila i má soupeřka. Poměrně rychle jsem si vytvořil velkou prostorovou převahu, ale jak už je na téhle úrovni zvykem, hrál jsem velmi nepřesně - několikrát se stalo, že jsem se docela bál, co budu dělat, pokud soupeřka zahraje tah, který jsem považoval za nejlepší, ale naštěstí v kritických momentech soupeřka zahrála tahy, které mi spíše hrály do karet. Po tahu ...gxf4 jsem strávil více než 1/4 hodiny přemýšlením o kombinačním uzavření partie, ale jelikož nejsem moc dobrý v propočtu a nechtěl jsem riskovat, řekl jsem si, že raději zdvojím věže na c-sloupci. Vzhledem k tomu, jak soupeřka oslabila svého krále, jsem byl přesvědčen, že se pokusí vyměnit dámy, po čemž by se můj střelec dostal s tempem na diagonálu a8-h1 a diky špatné pozici černé věže na a8 a jezdce na b7 následně i věž na c7, atd. tak se i stalo a zbytek už byl poměrně jednoduchý.

Komentář soupeřů: A do třetice všeho zlého prohrála na 3. šachovnici i Monika, která rozehrála partii značně pasivně a k protihře se nestihla dostat.

Prohrávali jsme 3:1 a už to vypadlo na stejný debakl, jako vloni, kdy jsme prohráli 6,5:1,5.

             Na osmé šachovnici hrála žákovská reprezentantka Anežka Vlková, která remizovala s Pavlem Plechatou na osmé šachovnici. Anežka mi stručně napsala:

V  průběhu partie jsem získala pěšce, ale pak jsem ztratila kvalitu. V koncovce třikrát opakovaný tah a remíza. 

Pan Jiří Kotzot píše na www stránkách Sázavy: Náznak obratu se objevil na 8. šachovnici, na které remizoval Pavel, jenž v průběhu partie ztratil pěšce, za kterého však získal docela slušnou kompenzaci. Pak však nechtěl lámat pozici přes koleno a dal partii "za půl".

             Lukáš Filip hájil naše barvy na páté šachovici a střetl se s Vladimírem Závůrkou. Jednu chvíli se zdálo, že stojí pohodlně, dokonce odmítl nabídku remízy, ale pak partii pokazil a musel se sklonit před výkonem soupeře. Lukáš hodnotí svoji partii takto: 

 Zahájení nebylo špatné, moje následná chyba signalizovala remízovou pozici, protože stav na ostatních šachovnicích byl nic moc, jako kapitán družstva jsem se rozhodl  remízu nepřijmout a pozici udržovat. To se mi však nepodřilo, soupěř mě nepříjmně "dusil" až jsem prohrál. Celkově to byla nudná partie.

Viděno očima Sázavských: Po něm vyhrál Vladimír na 5. šachovnici, Výhra byla zcela zasloužená, protože soupeře doslova umačkal.

                Na druhé šachovnici bojoval statečně Dan Houdek, ale i on se musel před soupeřem kapitulovat. Dan píše:

           Můj soupeř mě překvapil v mém oblíbeném zahájení (možná příprava) a stál jasně lépe, pak nevyužil možnosti k dalšímu zesílení pozice a kolem časovky jsem měl dobré šance na vyrovnání, které jsem nevyužil. Vše vyústilo do prohrané koncovky s pěšcem méně....

Soupeři se radují: Vyrovnání na 3,5:3,5 přinesla výhra Filipa na 2. šachovnici. Partii si doslova vychutnal, když soupeře přehrál strategicky, v průběhu "dušení" získal pěšce a vyhrál pěšcovou koncovku (kterou hrát ze strany soupeře bylo zcela zbytečné).

              Rozhodnutí tedy bylo na první šachovnici, kde se utkal náš patnáctiletý Vojta Filip s kapitánem soupeřů Jiřím Kotzotem, který se těšil na zápas s Tomášem Vojtou (první deska na naší soupisce), myslím si, že i s Vojtou, ale Filipem, si pěkně zahrál. Dohrávalo se kolem 15 hodiny. Smírným výsledkem 4 : 4 a myslím, že ke spokojenosti všech a z mého pohledu spravelivý výsledek.

               V naší partii se hrálo zahájení - Slovanská obrana, z něhož černý vyšel pasivněji. Vyměnil se materiál a přešlo se do vyrovnané jezdcové koncovky. Jezdcová koncovka byla remízová, ale v závěru partie černý udělal chybu a partie byla pro černého prohraná. Já jsem to chybně spočítal a nabídl remízu, nabídku remízy soupeř dlouho rozmýšlel , ale nakonec jí vzal. Příště musím lépe počítat. Svoji roli také hrál respekt ke zkušenému soupeři.
           

Kapitán Sázavy píše: Rozhodovala tak partie na 1. šachovnici. V ní Jiří zpočátku stál hodně pasivně, pak však vyrovnal a hra postupně přešla do jezdcové koncovky. V ní oba soupeři předvedli několik hrubých chyb, z nichž asi největší byla, když Jiřího soupeř ve vyhrané pozici nabídl remízu, která byla po nepochopitelně dlouhém přemýšlení přijata.

Vzhledem k průběhu zápasu tak s celkovou remízou jsme spokojenější asi my.

 

Diskusní téma: 1. KOLO REGIONÁNÍ PŘEBOR - D - 20.10.2013 ŠK PRAVONÍN x TJ KAVALIER SÁZAVA A

Datum: 11.11.2013

Vložil: suovbj

Titulek: オークリー アウトレット




Datum: 10.11.2013

Vložil: coeimr

Titulek: オークリー




Přidat nový příspěvek