Pravonín „B“ 4–1 Zruč nad Sázavou

10.11.2022 20:43

    V neděli 6.11.2022 se odehrálo druhé kolo Regionální soutěže „C“. Toto utkání bylo výjimečné v tom, že jsme odehráli domácí zápas venku ve Zruči nad Sázavou. Mohlo by se zdát, že jako domácí jsme měli problém se sehnáním hrací místnosti, ale tentokrát šlo o výjimku, kterou získal celek Zruč nad Sázavou. Zruč dostala od vedení soutěže povolení, že mohou odehrát venkovní zápasy doma.

    S Mírou Horálkem jsme se domluvili, že do Zruče opět povoláme mládežníky a dorostence. Tentokrát vyjeli Honza Veselý, Dan Zeman a poprvé i Vojta Vopálka. Další dvě šachovnice jsme pak obsadili já a Míra Horálek, jelikož si Míra ještě nevěřil a chtěl mě mít po ruce.

    Zápas začal v obvyklé době v 9:00 hod.

Usazení:

    Do zápasu jsme vstupovali jako mírní favorité a v autě dokonce padlo, že by mohl zazpívat i kanár, takže jsme si věřili na druhou výhru sezóny.

    První zápas dohrál Vojta Vopálka na páté šachovnici. Ve střední hře si Vojta nechal dvou tahově sebrat pěšce a pak se výměnami dostal do věžové koncovky, kde ho soupeř přehrál.
Prohráváme 1-0.

    Druhý skončil Daniel Zeman. Dan v zahájení získal pěšce ve Skandinávské. Pak už s panem Voldánem měnil figuru za figurou, až se dostal do koncovky, kde po 30. tahu Vh3+ udělal pan Voldán chybu a zahrál Ke4. Tuhle chybu si Dan nenechal vzít a našel čtyř tahový mat, bohužel se bílý před matem vzdal.

Partie Voldán Jiří – Zeman Daniel pozice po 31. Ke4

    Na druhé šachovnici probíhala moje partie s panem Bečvářem. Kvůli soupeřovým nepřesnostem se moje pozice zlepšovala, až jsem soupeře dostal pod tlak. Soupeř poté udělal chybu a já čtyř tahově získal figuru. Pozici jsem poté výměnami zlehčoval, a nakonec jsem přešel do vyhrané koncovky a zvýšil stav na 2-1.

    Chvíli po mně skončila partie na první šachovnici, kde hrál Míra Horálek. Míra soupeře přehrál v zahájení. Ve střední hře získal pěšce a slibnou pozici. Pozici převádí do vyhrané koncovky, kde se pan Světlík vzdává. Stav 3-1 a můžeme říct, že jsme zápas už vyhráli.

    Poslední dohrává Honza Veselý. Soupeřem mu byl vlašimský odchovanec Vašek Voldán. Honza partii rozhodnul ve střední hře, kde získal pár pěšců a byla to otázka času, kdy kosmeticky upraví stav zápasu na 4-1.

Honza Veselý - Vašek Voldán

    Za to, že se družstvo postavilo a že je takový zájem hrát jsem osobně rád. Jen musíme a chceme šachisty točit, aby si i ostatní odnesli zkušenosti z vážných partií.

Pořadí po 2. kole

 

Lukáš Filip


 

 

Diskusní téma: Pravonín „B“ 4–1 Zruč nad Sázavou

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek