21. schůzka Šachového klubu Pravonín 2009/2010 8.2.2010

08.02.2010 20:05

     Na dnešní schůzku se omluvil Ondra Matějovský, neboť je nachlazený. Protože jsem to věděla předem, připravila jsem si pro kluky náhradní program.

     Dnes, bez omluvy, chyběli Patrik Studnička a Tomáš Filip.

     Lukáš se věnoval výcviku Denisky, které jsme před zahájením schůzky popřáli k sedmým narozeninám. Opakovali mat: král, věž proti králi, a to na šachovnici jen se vyjmenovanými figurkami, tak i v hrané partii.

     Já s Danem jsme provedli akutualizaci nástěnek a přesně ve chvíli, kdy jsme končili, dorazil Marek a také Míra Lalouček přivezl syna Martina. Pro tyto kluky jsem měla připraveno opakování. Použila jsem odborné literatury "Základní šachový výcvik začátečníků" od Ing. Petra Herejka a vybrala k tomu 8. a 13. lekci. Osmá lekce: Matové vedení dvěma věžemi a Matové vedení dámou. Klukům jsem nadiktovala postavení figur, každý seděl u jiného stolu a zapisovali si každý sám, jaký je správný postup řešení situace na šachovnici až do matu. Pak dostávali body. Toto šlo dobře všem, dokonce i Martinovi, který dochází na schůzky zřídka. Při tomto testu jsme si opakovali i jak se správně zapisují tahy. Třináctá lekce byla pro kluky podstatně složitější, jednalo se o Pěšcové koncovky, opozici, kritická pole a diagonálu. Někdy jsem musela klukům napovídat, Martin se úplně "ztratil". V některých řešeních byl Marek lepší než Dan, ale oba nakonec bodovací skóre  vyrovnali. Písemné materiály dostali oba domů, aby si vše ještě zopakovali.

     Pak dorazil Vojta a Michal. Vojta se hned pustil do partie s Mírou Laloučkem a všichni si mezi sebou sehráli přátelské partie. Pohovořili jsme o 3. ročníku Oddílového turnaje o Přeborníka oddílu za rok 2010, který sehraje každý s každým a budou hrát: Míra Lalouček, Lukáš Filip, Michal Sibal, Tomáš Filip, Patrik Studnička a Vojtěch Filip. Jedná se o vážné partie se zápisem na 90 minut + 30 sekund na tah. Dohráno musí být do konce roku 2010. Lukáš připraví rozlosování a hráči se vždy domluví, kdy si dojdou do klubovny partii odehrát, ale musí být přítomen nějaký kvalifikovaný rozhodčí. Jinde se hrát partie nesmí!

     Pak si zahráli simultánku, kterou vedl Vojta. Hráli Lukáš, Michal, Dan a já. Všechny partie Vojta vyhrál.

    

Diskusní téma: 21. schůzka Šachového klubu Pravonín 2009/2010 8.2.2010

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek