CO NOVÉHO V ŠACHOVÉ ŠKOLIČCE A ZAČÁTEČNÍKŮ "B"?

09.02.2021 21:48

           V šachové školičce dále probíhá výuka šachu, a to konkrétně přímo v Mateřské škole. Každý týden jsou ve školce šachové čtvrtky. V tento den děti řeší nejrůznější úkoly z šachů. Jelikož se jedná o opravdu malé děti, tak jsou úkoly vymyšleny tak, aby je bavily. Děti mají za úkol se naučit základy šachu. Tyto základy se většinou učí s pomocí vypravované pohádky „O černém a bílém království“. Také se učí, jak se jmenují jednotlivá políčka na šachovnici a jak se na šachovnici tahá s figurkami. Ti úplně nejmladší děti se učí pomocí dřevěné šachovnice, kdy se jednotlivé dřevěné barevné dílky skládají na sebe a děti si šachovou figurku vytvoří samy. Starší děti pracují už s klasickými šachovými figurkami. Poté jsou pro děti také připravené výtvarné úkoly. Děti měly za úkol vyrobit si korunky, jako má šachový král, také malovaly obrázky s tématikou šachu. Dokonce si děti některé čtvrtky zahrají i živé šachy, aby se do hry zapojily i pohybově. 

Děti si opakují šachové pojmy na velký šachovnici.

            V šachové školičce máme 4 šachistky, které jsou už Začátečníci B. Jedná se o Hellenku, Barunku,  Viktorku a Barunku. Těmto šachistkám posíláme o něco složitější úkoly, aby se stále procvičovaly a v šachách zlepšovaly, jak jen to za daných podmínek jde.

            Když to situace dovolila, tak jsme se přišli na děti do školky o šachovém čtvrtku podívat. Děti jsou šikovné a je vidět, že leckterý věci ze hry už ovládají. Tahání s figurkami už jim nedělá problém, pamatují si, jak správně šachy postavit, dokáží pojmenovat, jak se figurky jmenují. Dokonce nám i předvedly, jak občas šachy hrají. Ovšem někdy jejich pozornost uteče jiným směrem a výuka s nimi není lehká, to se ale není čemu divit. Děti jsme se snažily zaujmout alespoň sladkou odměnou, kterou jsme jim do školky přinesly za to, jak jsou šikovné.

Děti za odměnu, vybarvují šachové omalovánky.

            O Jarních prázdninách se opět chystáme školičku navštívit, už jsme domluveni s paní ředitelkou,  aby nám děti mohly ukázat, co se naučily. Máme pro ně opět připravené malé překvapení, které by je mohlo motivovat k další výuce a zapojení se do šachů.

             Na závěr bychom chtěli moc poděkovat paní ředitelce mateřské školy a také paní učitelkám, jelikož díky nim, je tato výuka možná. Paní ředitelka i paní učitelky jsou nápadité, jak dětem šachy oživit a skvěle s dětmi šachy procvičují, i ony všechny oceňují kladný přínos této výuky na rozvoj osobnosti, vliv na koncentraci, vytrvalost, trpělivost, logiku a řešení problémů. Rozvíjejí se sociální schopnosti, ctižádostivost, učí se fair play a učí se i prohrávat.

Lukáš Filip

Fotečky ze šachové školky Pravonín


 

Diskusní téma: CO NOVÉHO V ŠACHOVÉ ŠKOLIČCE A ZAČÁTEČNÍKŮ "B"?

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek