Husitský Tábor dobývali Blaničtí rytíři

28.12.2009 23:15

 

 PROPOZICE:    www.sachyvlasim.cz/download/Taborska_vez_2009.doc

FOTEČKY: sachypravonin.rajce.idnes.cz/Taborska_vez_27.12.2009/

FOTEČKY OD JARDY PÝCHY: sachypravonin.rajce.idnes.cz/Taborska_vez_27.12.2009_od_Jardy_Pychy/

VÝSLEDKY  -  DOSPĚLÁCI: www.chess-results.com/tnr28746.aspx?art=4&lan=5&m=-1&wi=1000

VÝSLEDKY - DĚTI NA CHESS: chess-results.com/tnr28862.aspx?art=1&lan=5&turdet=YES&m=-1&wi=1000

VÝSLEDKY - ŽÁCI a DOROSTENCI: sokoltabor.wz.cz/view.php?cisloclanku=2009122802

     52. ročník nejstaršího šachobého turnaje Táborská věž, pořádaný jako Memoriál Dr. Václava Rajlicha, je ukončen!
Celkem soutěžilo 196 šachistů, z toho 81 dětí základních škol (nejsilnější byla skupina 1.-3. třída, a to 29 dětí), hrálo jen 7 dorostenců ostatní sehráli rapid dospělých.

 

VÝSLEDKY V JEDNOTLIVÝCH KATEGORIÍCH:

Za 1. - 3. třídu soutěžili:
 5. místo: Daniel Ždych
 7. místo: Anežka Vlková
14. místo: Petr Lebeda
18. místo Pavel Roháč
20. místo Vojtěch Kalina 
CELKEM: 29 dětí

 

   Za 4. - 5. třídu soutěžili:  
2. místo: Nela Pýchová    -    stříbrná medaile
10. místo: Matyáš Kalina
CELKEM: 21 dětí
 
   Za  6. - 7. třídu soutěžili:  
2. místo:  Patrik Pýcha     -    stříbrná medaile
5. místo: Vojtěch Filip
13. místo: David Pikal 
17. místo: Luboš Zelenka
CELKEM: 17 dětí

 

    Za   8. - 9. třídu soutěžili:  
3. místo: Lukáš Filip        -     bronzová medaile
CELKEM: 14 šachistů
 
      Za dorostence soutěžili: 
2. místo: Robin Hrdina  -   stříbrná medaile
4. místo: David Zvára
CELKEM: 7 šachistů
 
DOSPĚLÁCI:       
3. místo: Tomáš Vojta    -     bronzová medaile 
4. místo: Pavel Vojta
76. místo: Jiří Mejzlík
CELKEM: 108 šachistů 
     

     Ostatní vyčtete na , viz článek Jardy Pýchy:  www.sachyvlasim.cz/?p=5183www.sachyvlasim.cz 

 

 

 HUSITSKÝ  TÁBOR  DOBÝVALI  BLANIČTÍ  RYTÍŘI..... 

            Za Šachový klub Pravonín jsme se vypravili, následně startovali pod hlavičkou TJ Spartak Vlašim, v neděli 27.12.2009 na 52. ročník Táborské věže, která je pořádana i jako Memoriál Dr. Václava Rajlicha, ve složení: Daniel Ždych, Lukáš a Vojta Filipovi.

     Po příjezdu do restaurantu Milénium jsme byli překvapeni velkým počtem účastníků, kteří se neustále řadili do fronty na prezentaci.

     Vzhledem k mimořádnému zájmu hráčů se zahájení téměř o 1 hodinu opozdilo. Pořadatelé doplňovali stoly, židle a hrálo se všude, i po chodbách.

     Turnaj se hrál v několika věkových kategoriích (1.-3.třída, 4.-5. třída, 6.-7. třída, 8.-9. třída, dorostenci a dospělí šachisté), což bylo pro organizátory dle mého názoru velice náročné.

      Zahájení, informace o hře, přidělení rozhodčích a hrajeme. Na ochozech mládež, dole dospělí, někde dorost a musím napsat, že vše šlo jako na drátkách. Hráči jsou ukáznění, trenéři jsou mezi nimi a snaží se. O hře a výsledcích jste informováni z tabulek, já mohu jen popsat to ostatní. Turnaj byl zajištěn velice dobře organizačně, žádné pauzy, jak se dohrálo, šlo se na další kolo. Rodiče a doprovod u těch menších dětí odhlasovali, že nebude žádná přestávka na oběd, aby se děti „nerozlítaly“ a neztratily šachové soustředění……

      Ztracený čas je dohnán a dohrává se poslední kolo. U malých 9 kolo, u starších 7 kolo a je konec. Musím napsat, že i tady padly slzičky, to ke hře patří, ale překvapila mne i ukázněnost většiny doprovodů. Stáli opodál a ty své šachové naděje sledovali z dálky a nebo to bylo tím, že se k dětem nedostali pro stísněné prostory. Ale alespoň to svědčí o tom, že je o táborské turnaje zájem, že se sem hráči rádi vrací. V každém případě to bylo příjemné jak dětem tak dospělým.

      Vyhlašování vítězů, předávání cen a odjezd.

      Něco málo ke hře Dana. Hrál dobře, pohyboval se na předních šachovnicích. Jako jediný porazil vítěze této kategorie Van Nguyena ŠK Praha Smíchov. Nakonec uhrál 6,5/9. Vždycky mu chybí kousek toho pověstného štěstí, aby to dotáhl na medailové umístění. A nebo, že by to chtělo ještě trochu více trénovat???

 

Sepsala: Irena Hejná

 

 

      JAK HODNOTÍ SVÉ PŮSOBENÍ NA TÁBORSKÉ VĚŽI LUKÁŠ FILIP?

     Na úvod jen, že loňské prostředí v hotelu Palcát bylo na lepší úrovni, ale přijeli jsme si zahrát, tak jsme prostředí moc neřešili. Se svým výkonem jsem byl docela spokojený. 

A jak jednotlivá kola probíhala?

  1. kolo: Soupeřem mi byl František Randl ze Sokola Tábor. Asi ve 20 tahu mi dal pro výměnách figuru a potom už jsem ho přehrál.
  2. kolo: Los mi do cesty postavil kolegu ze Sedlčan Mirka Vyternu. Ve dvacátem tahu se asi „zbláznil“ a dámou bral mého pěšce, krytého dámou, takže jsem vedl o dámu a byl konec partie.
  3. kolo: To jsem hrál s Martinem Šourkem v ŠACHklubu Tábor. Zahájení jsem pokazil, ale všechny jeho útočné figury se mi podařilo poměnit a partii dostat do remízové pěšcovky a následovala remis.
  4. kolo: Ve čtvrtém kole jsem hrál s regionálním kolegou Jirkou Třebickým z TJ Jawa Brodce, i tato partie skončila remízou.
  5. kolo:  Zase šachista ze Sedlčan! David Červenka, v této partii jsem měl opravdu velké štěstí! Ve věžovce jsem zahrál špatný tah věží, kterou kdyby David sebral, tak bych pěšcovku prohrál! To se nestalo a já v pátém kole vyhrál.
  6. kolo: Partii jsem sehrál s nasazenou jedničkou Lubošem Otradovcem ze Sokola Tábor. Ten v zahájení bětnul dva pěšce, pak věž za jezdce, ale pak jsem měl krále v centru a následně mu vrátil kvalitu. Nic nebezpečného jsem na šachovnici neviděl. Oba jsme měli na hodinách 2 minuty, já pak udělal chybný tah dámou, dostal jsem vidle na krále a na dámu! Tak jsem zápas vzdal.
  7. kolo: V sedmém kole jsem hrál s Tomášem Rýcem ze ŠACHklubu Tábor. Partie končila remízou a stačila mi na 3. místo. I kdybych toto kolo vyhrál, tak bych skončil stejně na třetím místě.

 

Sepsal: Lukáš Filip

 

  JAK VIDĚL SVÉ VÝKONY VOJTA FILIP?

Moji  soupeři v jednotlicých kolech:

1. kolo: Skopan Viktor (1100) -  Šachový spolek Bechyně - 1

2. kolo: Pýcha Patrik   (1539) - TJ Spartak Vlašim - 1/2

3. kolo Žilavý Jan (1422) -  ŠACHklub Tábor - 1

4. kolo Žegklitz Michal (1427) - TJ Bohemians Praha -  0

5. kolo Pikal David (1250) -  TJ Spartak Vlašim - 1

6. kolo Škvařil Michal (1458) - TJ Bohemians Praha -  0

7. kolo Simon Jan (1448) - SK Týn na Vltavou -  1

     Celkem tedy 4,5 bodu a páté místo. Jako jediný jsem porazil vítěze turnaje Honzu Simona. Mimochodem Patrik Pýcha s ním remizoval. Simon měl na vlašimáky smůlu!

     Partie, které jsem vyhrál nebyli ničím moc zajímavé, budu psát jen o těch, kde jsem neuhrál celý bod. Remíza s Patrikem Pýchou vznikla díky "výměnné Francii". Je těžké hrát s kamarády z oddílu, všichni se známe, sehrajeme spolu spoustu partií a každý ví, co kdo hraje a tak si dokáže na soupeře natrénovat protihru a uhrát alespoň remízu, a tak to dopadlo i s námi. Ve čtvrtém kole mě "dostal" Michal Žegklitz, nechal jsem si sebrat veledůležitého pěšce a celá partie se mi zhroutila jak domeček z karet. Michal byl dneska lepší! A druhý Michal a také z TJ Bohemians Praha, ale Škvařil také nade mnou vyhrál. Tam jsem si to zavinil tím, že jsem si na něm zkoušel nové zahájení, které se zatím učím, on ho znal, ale lépe než já a tak mě přehrál. Nyní už ho umím, tak by se mi to znovu nemělo stát!

     V Táboře se mi líbilo, dobře jsem si zahrál a za rok, pokud to bude možné, pojedu na Táborskou věž znovu.

    

Diskusní téma: Husitský Tábor dobývali Blaničtí rytíři

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek