MISTROVSTVÍ ČESKÉ REPUBLIKY DÍVEK DO 8 LET 7.-8.5.2016 MOST

08.05.2016 12:20

PROPOZICE: Propozice MČR do 8 let 2016.pdf

STARTOVNÍ A VÝSLEDKOVÁ LISTINA:

 www.chess-results.com/tnr217901.aspx?lan=5&art=1&rd=9&wi=821 - DÍVKY

https://www.chess-results.com/tnr217878.aspx?lan=5 - CHLAPCI

FOTEČKY: sachypravonin.rajce.idnes.cz/MCR_divek_do_8_let_2016_Most/


       Mistrovství České republiky "osmiček" se letos hraje v Mostě. Nás bude reprezentovat Barbora Slavíková, kterou doprovází maminka Lenka.

       

BARUŠKA SLAVÍKOVÁ SKONČILA S 6,5 body NA PŘEKRÁSNÉM 4. místě!!!


Moc a moc blahopřejeme!


Článek od Lenky Slavíkové:


Bramborová Barbora se vrací z MČR HD 8 v Mostě


          Letošní Mistrovství ČR v šachu kategorie do osmi let se odehrávalo v Mostě, v prostorách salonků hotelu Cascade, o víkendu 6.-8.5. 2016. Do Mostu se sjelo z celé republiky 31 dívek a 96 chlapců, převážně ročníky 2008. Naše malá šachistka se léčila poslední měsíc antibiotiky z boreliozy, měla tím pádem distanc od sportu a pobytu na slunci, tudíž více prostoru pro méně aerobní sportovní disciplínu, zařadili jsme proto šachy - krajské přebory v Kamenici a když už, tak už i MČR v Mostě. Z kraje Baruška přivezla zlato, z republiky bramboru, stejně jako vloni z Doks. Ale hlavně dobrý pocit a radost ze hry v šachy, které ji moc baví.

           Na víkend do Mostu jsem si brala svou nedokončenou práci s tím, že tam budu mít klid a čas a vše si udělám. Neudělala jsem nic. Nedalo mi to a ač jsem to v plánu neměla, sledovala jsem nakonec všech 9 partií a pěkně jsem si je protrpěla. Při pozorování Barušky partií jsem si vždy říkala, jak bych asi táhla v daný moment já..... Doufám, že jsem jí tím telepaticky nekazila výkon, ale byla jsem vcelku šokovaná, když jsem zjišťovala, že z 99 % se naše tahy shodují.  Jako šachista amatér jsem si tudíž pozvedla sebevědomí, neb teď vím, že hraji cca na úrovni čtvrté sedmileté holčičky v republice.

           Baruška uhrála na mistrovství 6,5 bodu z 9, hrála výkonem 1202. Hrála s chutí, zápalem, soustředěním, měla jsem z ní i její hry radost, až na to zpočátku příliš svižné tempo.  První tři šachovnice byly přenášeny online, to byla pro Barču onlinová premiéra, mírně ji to rozrušovalo. Na prvních třech deskách si zahrála celkem čtyřikrát a právě na onlinech přišla o 2,5 bodu (6,5/9). Alespoň je ale záznam k dispozici k rozborům chyb. Hrálo se tempem 2x20 min s přídavkem 10 s/tah bez zápisu. To zřejmě připadalo naší šachistce jako časové hýření organizátorů, neboť partie dohrávala často s časem vyšším než 20 min. Do prvního kola nám los
přisoudil místní šachistku ŠK Most Nelly Hönig, na čtvrté šachovnici. Vcelku rychle si Baru připsala první bod, ale její časová hodnota na hodinách po první odehrané partii 25 minut mě znervózňovala....Baru, nejsi na kurtech, nejde o rychlý úder, ale o promyšlený úder.... Další partie na čtvrté šachovnici se odehrávala v podobném duchu, Andrea Budinská z Beskydské šachové školy nenacházela odpověď na odvážný a útočný šach, který Baru předváděla, další bod doma. Na hodinách ale po odehrání 27 min! Znovu domlouvám a domlouvám,  leč - slovy podnikového psychologa Kláska - je to marný, je to marný, je to marný. Poznala to ve třetím kole, na třetí šachovnici, kde na ni čekala Sibyla Řezníčková z SK Tachov, se kterou se potkala vloni na mistrovství v Doksech a velmi rychle ji
tenkrát Baru ze šachovnice vyprovodila....To se ovšem nekonalo letos...Sibyla na rozdíl od Barči tahala až po důkladném promyšlení a Baru si v pošetřených minutách po prohrané partii mohla jít už jen jezdit na koloběžce. Za maximální časový zůstatek 15 minut na hodinách po partii jsem musela slíbit zmrzku, tak se konečně zpomalilo....A ve čtvrté partii s Janou Sikorovou z Třince se na onlinech připsal bod, i díky zpomalení. Pak se schylovalo k velkému souboji s Elen Hetfleischovou, šachistkou z Rychnova nad Kněžnou, která skočila v Mostě nakonec druhá a vloni v Doksech třetí před Barčou. Před partií mě bavilo jak si Elen Barču hrdopyšně dobírala, že zná
dvacet zahájení za bílé a že si ji strčí do kapsy, což nakonec také udělala J Na Elen naše šachistka nestačila. Šesté kolo bylo hezké, s Evou Habinovou z Kuřimi se hrály pěkné šachy a vcelku rychlý bod pro nás. V neděli ráno nastupovala Baru na přebornici západočeského kraje, Adélu Janouškovou. Tak klid a pojď! Právě při této partii moje diastola atakovala hranice infarktu. Nevím proč jsem si dřív myslela, že největší nervy se odehrávají na sparťanských kurtech... Když v závěru dlouhé a na vítězství rozehrané partie dala soupeřce ruku na remízu, já jsem u zdi, na které se v hotelu promítaly onliny, už skoro omdlévala. Taťka Ondra doma u počítače sledujíc dcerku online na tom nebyl o moc lépe....Adéla měla asi poslední minutu, Baru asi 10 minut, o figuru víc, teoreticky ji mohla shodit na čas, což jí pak také někdo po partii říkal, ale ona to okomentovala s tím, že to je nesportovní a nedělá se to, přijala tedy před pádem časového praporku soupeřky remízu. Tím pro mě byla Baru fair-play vítěz J. Osmé kolo s Vanesou Filipovou z Mezinárodní šachové školy Interchess se hrálo na 4. stole a Baru ukázkově bodovala. Do posledního kola, ve kterém šlo o medaile, hrála opět na čtvrté desce, tentokrát s Denisou Bartečkovou z BŠŠ Frýdek-Místek. Ač v úvodu partie přišla o věž, po pár dalších tazích přesvědčivě soupeřku zmatila. Bronzová medaile Barunce ovšem opět unikla, ale i za čtvrté místo jsme nakonec rádi... Je třeba přiznat, že na republikové medailové příčky se musí už trénovat více i v tomto věku...

               Kategorii chlapců vyhrál bez jediného přemožitele Karel Brožka ze Zaječic (9/9), následován Markem Fizerem (7/9) z BŠŠ Frýdek-Místek a třetí skončil středočeský Kryštof Švarc (7/9) z Buštěhradu - s ním hrála mimochodem Barča na krajských přeborech a spadl s ní na čas. Co se týče organizace, musím uznat, že turnaj byl opravdu profesionálně pojat, organizace byla výborná, prostředí vynikající. Ředitel turnaje, pan Körschner je tím šachistou z kategorie srdcařů a bylo to znát, pomáhala i jeho šachová rodina a za tento víkend jemu i všem co se podíleli na organizaci patří velký dík a smeknutý klobouk.  


Online přenosy zde:

https://www.vippraktik.cz/online/online/mcr2016/index.html


Diskusní téma: MISTROVSTVÍ ČESKÉ REPUBLIKY DÍVEK DO 8 LET 7.-8.5.2016 MOST

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek