PROJEKTOVÝ DEN - VLAJKY - 25.5.2020

26.05.2020 08:37

Další úspěšný projektový den - VLAJKY

Odkaz na foto: sachypravonin.rajce.idnes.cz/Projektovy_den_-_Poznavani_vlajek_25.05.2020/

       Šachistéz Domečku uspořádali 25.5.2020, v rámci projektu Šablony II., podlouhé nucené přestávce, projektový den, který byl zařazen mezi ty veliceúspěšné.

       Poctivá příprava pedagoga (Lukáše Filipa) a ve spolupráci s odbornicí z praxe (Zuzana Moudrá), se vyplatila a dětem se projektový den nejen líbil, ale i aktivně na něm pracovali.

        Akce proběhla v prostorách šachové klubovny a přilehlém sále. Dětí se přihlásilo 11 a vzhledem k věku museli pořadatelé pracovat se dvěma skupinami účastníků (starší a mladší). Ve skupině starších pracovalo 6 šachistů a ve skupině mladších 5 dětí.

         Projektový den byl zahájen prezentací odbornicí, kdy přítomné seznámila s tím, proč a od kdy se datuje vznik vlajek. Společnou besedou probrali i státní symboly, mezi které vlajky patří. Zabrousili společně po všech světadílech a na prezentaci viděli účastníci ty nejzajímavější vlajky světa.

          Poté následovalo plnění úkolů, které si pro ně pořadatelé připravili. Mladší děti plnily úkoly z České republiky a jejích sousedů. Starší děti pak poznávaly vlajky celého světa. Na připravených materiálech poznávali nejen stát, ale i světadíl. Hodnoceni byli účastníci pomocí bodů.

          Dalším úkolem bylo odhalit chyby na vlajkách (prohození barvy, chybný symbol, počet hvězdiček....) a zase byl určován světadíl.

          Slepé vlajky, to byl další úkol pro naše účastníky. Byl asi nejnáročnější, ale pořadatelé připravili malé nápovědy, kterých si mohli děti všimnout na ústředním nápisu projektového dne, ale toho si všiml jen málokdo.

          Dalším blokem projektového dne bylo poznávání vlajek málo známých států, většinou
z Afriky a Severní Ameriky, ale i zde si někteří nasbírali hodně bodíků.

           Reflexi s dětmi jsme probrali po vyčerpání všech připravených úkolů. Projektový den se velice líbil. Pořadatelé v souvislosti s reflexí vybrali některé vlajky a přiblížili si dané státy podrobněji. Všichni se shodli nad
neuvěřitelnými znalostmi teprve páťáka Michala Škaryda, kteří předčil i starší děti. Všimli jsme si, že při deskových hrách si často bere hry, které s vlajkami souvisí, ale jeho vědomosti nás opravdu všechny překvapili. Děti samy představovaly vlajky, které se jim z různých důvodů zdají zajímavé a na internetu jsme hledali jak tyto zajímavé vlajky vznikaly a co pro dané státy znamenají.

           Protože se děti moc snažily, tak obdržely za své výkony drobné ceny. Starší skupinu vyhrál Michal Škaryd, druhý se umístil Filip Kůra a třetí pak Petra Píšová. Vítězem mladší skupiny se stal (bez ztráty bodu) Martin Vondra, druhé místo obsadila Lenka Šťastná a třetí příčku Natálie Štanderová.

            Děkujeme všem, kdož se přičinili za uspořádání takto pěkného projektového dne.

Zaznamenala: Marie Filipová

         


Diskusní téma: PROJEKTOVÝ DEN - VLAJKY - 25.5.2020

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek