Říčany J - Pravonín B 0,5 : 4,5

27.02.2023 21:00

V neděli 19. 2. 2023 hrál Pravonín B proti Říčanům J. Tentokrát jsme měli silnou sestavu a naopak soupeř měl sestavu hodně oslabenou.

Jako první skončila partie mezi Honzou Veselým a Vojtěchem Štochlem. Honza hned na úvod vzal soupeři pěšce. Následovaly výměny figur a Honza navíc získal další 3 pěšce. Když si jel Honza v koncovce  s pěšci pro dámu, tak se soupeř raději vzdal. Michael Stein zvítězil jako Honza hodně rychle. Michael hrál od začátku hodně aktivně, po zahájení získal pěšce, více prostoru a možností útoku. Soupeř nemohl najít žádný plán, takže Michael započal s útokem na krále, který byl velmi silný a soupeř na něj neměl žádnou obranu. Vojta Břesky hrál se soupeřem ze začátku vyrovnaně, dokud soupeř nevyměnil střelce za 2 pěšce. Po výměně dam bylo v podstatě hotovo. Soupeř se ještě snažil vzít pěšce, ale nevšimnul si vazby a poté se vzdal. Kamila Steinová měla výborně rozehranou partii, kdy vedla o věž, bohužel dostala věčný šach a partie skončila remízou. Doslova Kamilu cituji: ,, Nad mojí partií se prohnalo tornádo. Ze zahájení, u kterého by se nudil i tygr z Medvídka Pú, jsem vyšla výborně, soupeře jsem zahnala stejně kvalitně, jako Sam zahnal Odulu, ovšem ve střední hře se na mě sneslo stádo skřetů. Bojovala jsem, bojovala, až jsem se probojovala do pozice, kde jsem za pěšce získala věž. Už jsem se jako malý a nenasytný harant radovala, že vyhraju, ale soupeř měl na mě účinnou zbraň - věčný šach. Partie tedy skončila remízou." Jako poslední skončila partie mezi Mirkem Horálkem a Lubošem Hosnedlem. Mirek si udělal malou rošádu, soupeř si naopak udělal velkou rošádu. Oba začali útočit pěšci proti králi. Mirek vzal soupeři pěšce a tím zcela ochromil soupeřův útok. Po výměně dam se soupeř snažil vzít pěšce na sloupci A a dojet si s pěšci pro dámu. Po výměně věží si to Mirek králem pohlídal a přešel do protiútoku, na který už soupeř neměl obranu.

Tabulka po 9. kole

 

Miroslav Horálek

 

Diskusní téma: Říčany J - Pravonín B 0,5 : 4,5

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek