Vydřená remíza v Říčanech

27.01.2022 20:00

V neděli 23.1.2022 se odehrálo 7. kolo Regionálního přeboru „C“. Družstvo, které bylo složeno ze 6 náhradníků se tentokrát vypravilo do Říčan. Sehnat pro tohle kolo šachisty bylo náročné, proto děkuji za účast.

Po shlédnutí soupisky domácích, jsme měli jasno. Bodovat na čtyřech posledních šachovnicích a ve předu urvat plichtu. Ale tak jednoduché to nebylo…

Po hodině jako první končí 8. šachovnice, kde proti sobě hráli Štochl – Kůra a domácí hráč byl úspěšnější. Filip si bohužel špatně spočítal kombinaci, kde ztratil materiál a soupeř už věděl, jak s materiálem vyhrát. Prohráváme 1-0. Skóre zápasu mění Kamča S., která se v zahájení pustila do soupeře, získala kvalitu a přesnou hrou dotáhla partii k vítězství. Vyrovnáno 1-1.

 Asi po dvou hodinách přicházejí 2 remízy a to na 1. a 4. šachovnici. Chválím Míšu S., že s takhle silným šachistou udržel pozici a eliminoval všechny jeho hrozby. Půl bodu si zasloužil. Další cenou remízou přispívá Pan Innemann. Stav zápasu 2-2.

Následují 2 prohry a to na 2. a 7. šachovnici. Míra L. se dostal do špatné pozice a soupeř toho využil, podařilo se mu získat materiál, a tak nakonec Míra L. pokládá krále. Na 7. šachovnici Honza V. hrál dlouho vyrovnanou hru, ale v koncovce ztratil kvalitu a bylo po pozici. Současně tedy prohráváme
4-2. K celkové remíze potřebujeme vyhrát poslední dvě partie. Na 5. šachovnici má Štěpán navíc střelce za pěšce, ale pozice vypadá spíše na remízu. Štěpán hodinu trápí domácího šachistu, který nakonec dělá chybu, kterou Štěpy hned vidí a snižuje stav na 3-4. Poslední partii hraji já.

K mé partii. Poté, co jsem přežil zahájení, ve kterém jsem nestál úplně nejlépe, tak jsem se dostal do střední hry, ve které jsem stál výsostně. Bohužel jsem každou sekundu přicházel o výhodu a v časovce jsem se dostal do rovné pozice. V této pozici mi soupeřka nabídla remízu. Na hodinách bylo už jen pár sekund a Štěpán ještě hrál. Naděje tedy existovala. Věděl jsem, že by se našemu družstvu hodilo vyhrát, a navíc měl jsem z rána drobný průšvih s dřívějším příjezdem, než bylo nutné. Proto jsem to musel odmítnout, ale zbývalo mi ještě odehrát 3 tahy do 40. tahové kontroly a na hodinách zbývaly pouze sekundy. Odehráno! Konečně jsem si mohl po nekonečné době dojít na jedno cígo. Kecám, byly dvě. Po pár tazích soupeřka dělá chybu a já hraji vyhranou koncovku, ale klidný jsem ještě vůbec nebyl. Měl jsem nervy, abych po 5ti hodinách něco nepokazil. Nepokazil a zasloužená výhra je tu a zároveň i celková remíza 4-4.

Další kolo budeme hrát se Stříbrnou Skalicí na domácí půdě 06.02.2022.

Tabulka po 7. kole:

Děkuji všem, kdo mohli hrát, že mě v tom nenechali a opět se snažili o co nejlepší výsledky.

Diskusní téma: Vydřená remíza v Říčanech

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek