Zruč nad Sázavou – ŠK Pravonín "B" 0,5 : 4,5

25.01.2023 20:33

    V sedmém kole regionální soutěže „C“ jsme přijeli do Zruče nad Sázavou. Potvrdili jsme roli favorita a poslední mužstvo naší soutěže jsme bez problémů porazili.

    Já jako kapitán družstva jsem hrál s panem Světlíkem. Pan Světlík hrál s bílými, ale nebyl moc aktivní a brzo přešel do defenzívy. Dokázal jsem toho využít a začal jsem tlačit ve středu. Pan Světlík odvrátil mat jen za cenu ztráty figury. Ještě se chvíli pokoušel bojovat, ale to už jsem si pohlídal.

 

Míra Horálek – Milan Světlík

 

    Jáchym Slánský hrál na soupeře francouzskou obranu. Soupeř toto zahájení neznal a hned ze začátku ztratil pěšce a Jáchym si udělal volného pěšce. Následovala výměna dam. Ve střední hře mu soupeř spadl do léčky, při které sice získal pěšce zpět, ale ztratil figuru. V koncovce Jáchym zjednodušil pozici, kde měl 4 pěšce proti jednomu pěšci. To už bylo lehké a soupeř se vzdal.

 

Polakovič Julius - Slánský Jáchym Pozice po 25. tahu Vad1

"Jáchymova léčka" Jáchym získává figuru Jxd4

 

Jáchym Slánský

 

    Michael Stein – v zahájení se hrála vedlejší varianta výměnné francouzské obrany. Po vývinu figur začal útok na opačné rošády. Michael útočil hlavně pěšci a soupeř dámou a lehkými figurami. Po pár výměnách se pozice zaostřila, a nakonec soupeř byl donucený se vzdát, protože by buď přišel o dámu nebo by dostal mat.

 

Míša Stein – Jiří Voldán

 

    Kamila Steinová (doslovná citace) - zahájení jsem rozehrála jako prase. Sice jsem neměla špatně rozmístěné figurky, ale soupeř měl aktivnější a volnější pozici, byť jsem měla vyvinuty všechny figurky. Po pár výměnách a pár usrknutí z šálku s kávou, kterou si soupeř naproti "ne"vychutnával, jsme dospěli do pozice, kdy jsem si začala věřit. A to není nikdy dobře, neboť po každém stoupnutí hladiny ega pozice vždy prohraju. Začala jsem útočit a protihráčovi se dělalo mdlo, proto s nadějí v očích nabídl remízu. Já ji jako správný machr odmítla a pokračovalo se dál. Po chvíli vznikla pozice, kde jsem měla pěšce navíc, ovšem dvojpěšci nejsou nikdy úplně k užitku. Hodiny odbily mou první hodinu a já musela přijmout remízu. Se střelci a několika pěšci bych už nic nevybojovala. Plichta je dobrá, vzhledem k tomu, že soupeři si pro nás připravili menší překvapení v podobě hodin, které připomínaly tikot bomby. Při takovém hluku by se nesoustředil ani šachmudla.

 

Kamča Steinová

        Byl jsem vyzván abych napsal něco ke své partii. Moje partie se odehrála na druhé šachovnici proti Vašku Voldánovi. Místo popisu partie, jsem se rozhodl, že sem partii přidám.

1. c4 d6 2. Jc3 Jf6 3. g3 g6 4. Sg2 Sg7 5. d3 0-0 6. Jf3 Jc6 7. 0-0 Se6 8. h3 Dd7 9. Kh2 Je8 10. Sd2 Vb8 11. a3 Je5 12. Jxe5 Sxe5 13. Vb1 h5 14. f4 Sf6 15. e4 h4 16. g4 Sxc3 17. Sxc3

Filip Lukáš - Voldán Václav pozice po 17. tahu ... f5

Přišlo 18. gxf5 gxf5 19. Vg1 Vf7 20. exf5 Sxf5 21. Sd5+ Kf8 22. Sxf7 Kxf7

Pozice po 22. tahu Kxf7

Vašek po sebrání střelce ztrácí partii. Přichází 23. Dh5+ a král už nemá úniku. Soupeř pokládá krále. Po 23. ... Ke6 24. Vbe1+ Se4 25. Vxe4# a po 23. ... Kf8 24. Dh8+ Kf7 25. Dg8#. Ještě se může zapojit střelec, ale výsledek je stejný 23. ... Sg6 24. Dxg6+ Kf8 25. Dg8#.

Z partie je vidět, že se soupeř nebránil moc přesně, a tím mi to dost ulehčil. Já osobně bych měl zapracovat na propočtu :). Samozřejmě jsem zisk dámy viděl, ale myslel jsem si že Sd5+ bude lepší, ale Fritz si myslí své.

 

Tabulka po 7. kole

    Další kolo nás čeká 5.2.2023 na domácí půdě proti šachistům z Postupic.

 

Miroslav Horálek

 

Diskusní téma: Zruč nad Sázavou – Pravonín B 0,5 : 4,5

Datum: 25.01.2023

Vložil: Kamča

Titulek: Oprava chyb v textu

Strašně škrábu, takže je možný, že se něco z toho, co jsem napsala, nepřečetlo. Chtěla bych svůj text opravit.

(ne)vychutnával –⁠ slovo „ne" jsem dala do závorky

neboť po každém stoupnutí hladiny ega pozice vždy prohraju – bez čárky před slovem „pozice"

Přidat nový příspěvek